Webbredaktörer i Stockholm!

vi söker webbredaktör

Webbredaktör – innehåll – till webbredaktionen. Nu söker vi ett flertal webbredaktörer till Stockholm med start omgående.

Vi erbjuder redaktionellt stöd till företag och deras IT-avdelningar genom bemanning av webbredaktörer. Våra tjänster innebär att varje webbredaktör är kopplad till en stödgrupp hos oss för att täcka upp samtliga kunskaper som behövs inom området för effektiv webbpublicering.

Webbredaktionen söker en ny webbredaktör, med inriktning på innehåll. Du kommer att, tillsammans med webbredaktören ansvara för att våra kunders webbplatser innehåller attraktiv och aktuell information. Du behöver inte vara IT-expert, utan du kommer att fokusera på innehåll och en levande webbplats.

Vi finns i Stockholm city och är ett ungt kreativt gäng.

Vi söker nu flera olika webbredaktörer för kommande kunduppdrag i Stockholm med omnejd. Förutom projekt- och tillsvidareanställningar söker vi även dig som är frilansare för gruppen för vårt webbredaktörsstöd.

Skicka din ansökan till oss, kontaktinformation finns på vår kontaktsida.

Vi söker digital producent

frilans redaktör Stockholm

Ledig tjänst: Vi behöver nu förstärka vårt team med en riktigt duktig digital producent som kan jobba med videoredigering och filmproduktion för digital publicering i olika media kanaler. Hos oss kommer du att ingå i vår digitala grupp tillsammans med andra webbredaktörer, webbutvecklare, sociala medier-experter, och filmproducenter. Tjänsten ligger i Stockholm och är ett vikariat på ett år, med möjlighet till förlängning.

Arbetsuppgifter

Video och filmproduktion:

  • Skriva och publicera artiklar på webbplatser, nyhetsbrev och sociala medier.
  • Planering, tid- och kostnadsuppskattningar.
  • Manusbearbetning.
  • Produktion av filmfoto och reportagefilm.
  • Redigering av filmat material.
  • Publicering för webbplatser, nyhetsbrev och sociala medier.

Din bakgrund

För tjänsten bör du ha ett starkt driv och en vilja att jobba med att ta fram kreativt och spännande innehåll åt våra kunder som stärker det som de vill uppnå. Viktigt är att leverera med hög kvalitet och att aldrig missa en deadline för våra kunder. Du har lika lätt att arbeta på egen hand som att arbeta i team, du har en förmåga att skapa goda relationer med kunder. Du har koll på trender inom media och praktiska kunskaper inom video, film och digital publicering. Du är strukturerad och noggrann.

Du ska ha minst tre års dokumenterad erfarenhet av liknande jobb och tjänster.

Meriterande är

Låter det intressant?

Kontakta oss redan idag, intervjuer sker löpande.

Vi söker webbredaktör och expert på nyhetsbrev

redaktör nyhetsbrevspublicering

Är du duktig på webb och en expert på nyhetsbrev? Vårdigitala grupp vill gärna komma i kontakt med dig som idag är webbredaktör. Vi söker dig som kan ta frilansuppdrag inom webbpublicering, nyhetsbrevspublicering och sociala medier redaktör.

Vi jobbar med webb kommunikation och content-marketing på uppdrag av våra kunder. Vi gör digitala produktioner i form av webbplatser, nyhetsbrev, film och appar. Vi behöver nu komma i kontakt med en till webbredaktör som har tid att ta hand om frilansuppdrag inom nyhetsbrevspublicering och webbpublicering.

Vi söker dig som har kunskaper i:

  • Publicering i nyhetsbrevsverktyg som Mailchimp, Apsis, Paloma, Carma, Exact Target.
  • God kommunikationsförmåga i tal och skrift samt vara en bra skribent.
  • Webbpubliceringssystem som Drupal, WordPress och Episerver.
  • Bildbehandling i Photoshop.

Intresserad av att ingå i vårt nätverk?

Kontakta oss idag med ditt cv och portfolio.

Content marketing – medieval för svenska företag

marknadsföring undersökning

Novus har gjort en studie på uppdrag av Swedish Content Agencies och Sveriges Annonsörer. Studien presenterades vid seminariet Content Day.

Content marketing ett effektivt medieval för svenska företag

Andelen av svenska företag som anser att content marketing på ett effektivt sätt stärker varumärket är 80%. Företagen uppger att kunderna (92 procent) är den viktigaste målgruppen för content marketing.

Definitionen av content marketing

Det är inte helt klart för de tillfrågade vad content marketing är. Runt 50% svarar innehållsmarknadsföring, 25% svarar delvis innehållsmarknadsföring och ytterligare 25% svarar att de hört talas om det, men inte riktigt vet vad det är.

Förstahandsvalet är reklambyråer
När företag ska anlita någon för sin content marketing anlitar de flesta en reklambyrå, runt 50%. 39 procent gör allt själva inhouse och endast 8 procent av företagen är kunder hos en byrå som är specialiserad på redaktionell kommunikation. 2% av företagen vet ej.

Ju mer man känner till om content marketing, desto effektivare tycker man att det är.

Undersökningen visar att runt 66% av företagen jobbar med minst två kanaler, både tryckta och digitala. Facebook är den kanal som de flesta använt 84%. Nyhetsbrev 78%, event och seminarier 76% och redaktionellt innehåll på webben 74%. Traditionella content marketing-produktioner som årsredovisning, kundtidningar och medlemstidningar ligger på 59% respektive 55%.

Uppföljning och mätning av aktiviteter
Endast 20% låter en oberoende aktör göra uppföljningar och mätningar av aktiviteter. Runt 50% följer upp statistik på besök eller andra kontakter eller gör egna mätningar.

Runt 50% av de som deltagit i studien har under 2013 haft en budget under en miljon kronor avsatt för content marketing. De räknar med att nästa år kommer de att öka sina investeringar på content marketing.

Vi söker frilansande webbutvecklare

Vi är nu i en expansiv fas för webbyrå delen där vi behöver ytterligare förstärkning av några frilansande webbutvecklare. Vi jobbar med redaktionell kommunikation och content marketing för webb, åt våra kunder. Vi gör digitala produktioner i form av webbplatser, video, nyhetsbrev och webbappar. Vi behöver nu komma i kontakt med dig som kan ta frilansuppdrag inom webbutveckling vid arbetstoppar.

frilansande webbutvecklare

Vi vill att du har goda kunskaper i:

Är du intresserad av att ingå i vårt nätverk?

Kontakta oss med ditt cv och eventuellt portfolio.

Pinterest

pinterestPinterest är en webbtjänst för att dela bilder som är länkade till en blogg, e-handel eller webbplats. Pinterest började bjuda in användare i mars 2012 och är en av världens största sociala nätverk tillsammans med Facebook och Twitter. Pinterests grundare Ben Silbermann var tidigare anställd som supportpersonal på sökmotorföretaget Google.

På Pinterest kan du själv skapa anslagstavlor med bilder, s.k. pinboards, för olika ämnen, varumärke, eller teman som inspirerar dig eller dina besökare. Du kan använda Pinterest för att ge en intressant bild av din verksamhet på företaget. Genom att lägga till en knapp på din hemsida kan du också öka spridningen av dina bilder med knappen ”pin it”. Genom att ha knappen på din egen webbsida eller e-handel och därmed kan du uppmana besökarna att ”pinna” dina bilder till sina egna pinboards så att deras vänner ser dem. Detta kan vara ett bra sätt att öka sin trafik.

pinterest icon

De bilder som användaren publicerar på någon av sina pinboards kallas för pins. Om bilden är hämtad från en extern webbplats skapas automatiskt en länk dit i kommentaren för bilden. En användare kan välja att följa andra användares pinboards och då få uppdateringar i realtid då denna pinboard uppdateras.

Läs mer om Pinterest:

https://www.pinterest.com

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pinterest

Instagram

instagram logoInstagram är en gratis mobilapplikation för fotodelning. Instagram kan vara ett effektivt sätt att låta kunder och andra intressenter följa din verksamhet, se nyheter, möta era medarbetare m.m. Redan den första veckan efter lanseringen laddades Androidversionen ned över en miljon gånger. 2013 kom det till 15 sekunders videofilmning.

Fotoappen Instagram lanserades den 6 oktober 2010 och passerade 25.000.000 användare i början av mars, 2012. Den 9 april 2012 meddelades att Facebook köper Instagram för en miljard amerikanska dollar.

instagram

Programmet tillåter användaren att ta bilder eller laddar upp en bild som finns i din mobil. Därefter kan du lägga på ett filter och till bilden skriver du sedan en text. För att få en större spridning kan du ”tagga” bilden med andra användare samt använda dig av hashtag, ett slags nyckelord som är sökbart för andra användare. Dina bilder kan du sen dela med dig av till olika sociala medier, som Facebook, Twitter, Foursquare, Tumblr och Flickr.

Läs mer om Instagram:

http://instagram.com

http://sv.wikipedia.org/wiki/Instagram

YouTube

youtube logoYoutubes slogan är ”Broadcast Yourself” vilket speglar företagets idé: att tillhandahålla möjlighet för videouppladdning. Företagets enkla början i ett garage och dess övertygelse att erbjuda gratis tjänster utan finansiell hjälp utifrån, förändrades i november 2005 när riskkapitalbolaget Sequoia Capital investerade 3,5 miljoner dollar.

Youtube Inc. grundades av Chad Hurley, Steve Chen och Jawed Karim som alla tidigare var anställda på företaget Paypal. Innan Hurley anställdes av Paypal studerade han design på Indiana University of Pennsylvania. Chen och Karim studerade datavetenskap tillsammans på University of Illinois at Urbana-Champaign.

Domänen ”Youtube.com” aktiverades den 15 februari 2005 och sajten utvecklades de följande månaderna. Skaparna anordnade en förhandsvisning i maj 2005 och sex och en halv månad senare lanserades Youtube officiellt.

En vanlig felstavning av Youtube är den engelska homofonen ”Utube”. Domännamnet utube.com ägs dock ej av Youtube utan av företaget Universal Tube & Rollform Equipment, som till följd av Youtubes popularitet fick en mängd besökare till sin webbplats, så mycket att nätverkskapaciteten tog slut och webbservern blev svåråtkomlig. Universal Tube stämde Youtube med anledning att domännamnet var för lik deras.

Några tips på vad du kan använda din YouTube-kanal till:

video youtube

  1. Använd dig av storytelling. Berätta om hur ditt företag startades.
  2. Använd dina kundreferenser. Låt dina kunder berätta om din tjänst eller din produkt.
  3. Visa upp din produkt. Att filma dina produkter gör att kunden kan se hur de ser ut ”live” och inte bara förlita sig på bilder. Många webbutiker som säljer kläder filmar till exempel modeller som går på en catwalk för att man som kund ska se hur kläderna sitter på.
  4. Visa upp din tjänst. Visa upp vilka ni är på kontoret med korta klipp. Då får kunden en personlig relation till dig och dina medarbetare, till skillnad från att bara ha en presentation på er hemsida med bilder.

Läs mer om youtube:

https://www.youtube.com

http://sv.wikipedia.org/wiki/Youtube

Blogg

bloggarEn blogg är en avkortning av webblogg från engelskans blog. Att begreppet blogg dök upp och blev accepterat berodde främst på att webblogg lätt kan förväxlas med begreppet serverloggar. På en blogg är inläggen ordnade så att de senaste inläggen oftast är högst upp. Indexeringstjänsten Technorati har sedan 2003 följt utvecklingen och uppskattar att det, i mars 2007, skapades omkring 120 000 bloggar dagligen i världen.

Företagsblogga ett bra sätt att öka försäljningen

En företagsblogg är ett av de effektivaste sätten att driva trafik till din webbsida, och ett utmärkt sätt att visa era produkter och tjänster samt visa personlighet, passion och skapa engagemang. Just genom att skapa trafik och engagemang har du två faktorer som ökar din försäljning.

blogg100

Google gillar bloggar

Att regelbundet skriva inlägg om saker som rör ditt företag ser du till att förse Google med nytt, fräscht innehåll med för dig intressanta nyckelord. Google gillar nytt unikt material och kommer att ranka ditt material högt när folk söker på dessa nyckelord och därmed driva mer trafik till din webbplats.

Lyft fram människorna som skapar engagemang

Bevaka och se till att hänga med när någon skriver en artikel om företagets produkter, tjänster eller bransch. Kommentera det gärna på den personens blogg och hänvisa till din blogg för dina synpunkter på ämnet. Bra tips är att lyft fram goda exempel, rätta felaktigheter och att bjud på kunskap. Genom att göra detta kommer bloggen att handla om människorna i denna värld istället för att handla om ren och tråkig företagsinformation, detta är något som skapar engagemang hos dina besökare.

Mer om bloggar

http://sv.wikipedia.org/wiki/Blogg

Twitter

twitter-logoTwitter tillhör kategorin sociala medier tillsammans med till exempel, Facebook och Youtube. Vi är många som har upptäckt tjusningen med Twitter. De vanligaste yrkeskategorierna på Twitter är journalister, politiker och lärare. Nya kontakter, blixtsnabb omvärldsbevakning, utökad kundservice och nya möjligheter för marknadsföring.

Är ni ett företag eller en organisation som funderar på om Twitter kan vara något för er? Vi hjälper er att få koll på hur ni ska gå tillväga och vad ni bör tänka på vid er kommunikation på twitter. På Twitter kommer senaste nytt först. Till och med snabbare än de bästa nyhetsbyråerna. Debattsajten Newsmill sa upp sitt avtal med TT då de menade att Twitter var snabbare.

Twitter hur fungerar det?

De flesta har säkert hört talas om Twitter, men hur gör man? Välkommen till en twitterskola för nyfikna nybörjare. Syftet är att du kan samtala med människor runt om hela världen. Twitter bygger på att medlemmarna skriver så kallade tweets. Dina tweets får bara vara 140 tecken långa och kan även innehålla länkar och bilder. Alla kan se dina tweets.

Varför Twitter?

Till skillnad från Facebook är många på Twitter, inte här för att umgås med de vänner de redan har. Twitter är ett öppet samtalsrum för vem som helst att prata med dig och du med dem. Politiker, generaldirektörer och chefer har aldrig varit närmare, du kan samtala direkt med dem. Vill du prova så är det enkelt att komma igång med Twitter.twitter icon

Innehåll Twitterskola

  • Hur fungerar Twitter?
  • Omvärldsbevaka
  • Bra verktyg för datorn och mobilen
  • Ska vi ha personliga konton eller företagskonton?
  • Vad betyder RT, #, D och alla andra förkortningar?
  • Hur gör man för att vara flera som delar ett konto?
  • Vanliga misstag att undvika
  • Hur hittar jag personer att följa?
  • Hur får jag själv följare?

Normal tidsåtgång för en utbildning är 3 timmar, vi kommer gärna till dig och håller den. Ni bestämmer själva hur många deltagare ni tycker är lämpligt att vara på kursen.

Läs mer om Twitter:

https://twitter.com

http://sv.wikipedia.org/wiki/Twitter

Kontakta oss för att boka en tid eller för att få mer information om hur ni kan använda Twitter på ert företag.