Content marknadsföring för en flyttfirma

Content marknadsföring för en flyttfirma

När det kommer till SEO eller till och med digitalmarknadsföring i sin helhet är det många som förbi ser de fundamentala delarna i det.

Vilket är innehåll.

Genom att skapa innehåll och göra sökordsanalyser för att hitta fler potentiella sökord som kan generera trafik kan du nå stora framgångar på Google och andra sökmotorer.

Tar vi MB Flytt och Städ som är en flyttfirma baserad i Malmö. De har verkligen förstått sig på vikten av att skapa innehåll på sin webbplats. Som vi kan se när vi klickar på deras knapp som ska föreställa en karta så ser vi en lista på orterna de verkar i.

Ur ett SEO perspektiv är detta väldigt bra, de har interna länkar till dessa undersidor som möjliggör att de kan ranka bättre och snabbare med den existerande länkkraft och relevans som finns på webbplatsen idag.

Så skapar du synlighet på fler sökord

Som i detta exempel har vi en vanlig verksamhet som erbjuder sina tjänster i specifika delar i Sverige. Vad vi rekommenderar är att skapa dedikerade undersidor för alla områden du är verksam i. Precis som MB Flytt och Städ har gjort.

De har skapat relevanta undersidor som inriktar sig på olika kommuner och områden i Sverige. Detta gör ni genom att använda er tjänst + området ni vill synas på i era rubriker, som ska vara placerade i h1 hela vägen ner till h6 taggar.

Vidare är det viktigt att inte använda ert sökord onaturligt många gånger, skriv alltid era texter som om en verklig person skulle läsa dem. Glöm inte att det är hela tanken, att verkliga personen som behöver er tjänst ska läsa och förhoppningsvis leda till en konvertering.

Bonus tips

Nu ska jag dela med mig om ett SEO tips som kan göra det lilla extra som inte allt för många nyttjar tillräckligt mycket.

Detta är att använda sig av fetstil på huvudsökordet i ingressen. Vidare bör den taggas med en så kallad strong tag. Detta är ett bra sätt att göra det ännu tydligare vad din undersida handlar om för Google.