Content Marketing

inbound marketing

Vi levererar innehåll till dina digitala kanaler. Framgångsrik content marketing levererar inte bara intressant och relevant innehåll, utan ska även göra det under en längre tid. Möjligheten med content marketing är att man kan bygga långvariga relationer. För att ta tillvara på alla möjligheterna som finns krävs kännedom och kunskap om företagets målgrupp och tydliga mål.

Ett bra läge att anlita oss!

Genom att finnas i olika kanaler där dina kunder förväntar sig information och dialog. Du inser att det finns ett stort värde i att erbjuda dem det. Om ditt företag inte har resurser att själva producera det material som krävs eller att nyanställa är det ett bra läge att anlita oss.

Vad är Content Marketing?

Content Marketing eller innehållsmarknadsföring innebär att skapa och utveckla samt dela relevant, värdefullt och engagerande innehåll med din målgrupp i syfte att skaffa nya kunder eller öka försäljningen till befintliga kunder.

Exempel på innehåll är intervjuer, tips och råd, nyhetsbrev, kundcase, dokumentation av projekt, debattinlägg, bakom-kulisserna, guider, testresultat, reportage, , bloggar m.m.

Vad blir resultatet av innehållsmarknadsföring?

Content Marketing hjälper dig att skapa relationer som stärker ditt varumärke. Genom att använda innehållet för att mäta och analysera dina besökare kan vi ta reda på exakt vilka av dina besökare som är intresserade av just dina varor och tjänster. Det gör att du kan bearbeta de som redan visat intresse för vad du erbjuder. Du kan sen skapa och anpassa erbjudanden för just dessa individer.

Om du till exempel erbjuder en köp-guide för en av dina produkter och sen låter dina läsare ladda ner den mot att de lämnar sin e-postadress och telefonnummer. Då bygger du snabbt upp en lista med potentiella kunder som är intresserade av din produkt. Du kan sen förse dem med mer information eller kontakta dem med ett bra erbjudande. Du sparar tid och resurser på det genom att du riktar dina insatser och erbjudanden mot en målgrupp som redan visat sitt intresse. Dina besökare blir mer positiva till den informationen då de redan är intresserade av produkten. Det gör dem mindre benägna att se ditt erbjudande som ”reklam”. Med rätt erbjudande till rätt målgrupp blir content marketing väldigt lönsam.

Vill du veta mer om content marketing?

Vill du veta mer om Content Marketing och hur det kan hjälpa dig att skapa relationer och fler affärer? Kontakta oss så berättar vi mer om hur och varför ni ska investera i content marketing.