• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till sidfot
Binck

Binck

  • Tjänster
    • Content Marketing
    • Mobila webbplatser
    • Nyhetsbrev
    • Public relations
    • Redaktionell kommunikation
    • Sociala medier
    • Strategi
    • Översättningar
    • Sökmotoroptimering
    • Utbildning
    • Webbfilm
    • Webbplatser
    • Webbredaktion på plats
    • Webbredaktör
  • Referenser
  • Om oss
    • Jobba hos oss
    • Praktisera hos oss
    • Om cookies
    • Ordlista
  • Artiklar
  • Kontakta oss
  • About us

Mobila webbplatser

Binck Mobila webbplatser
Tjänster

Mobila webbplatser

Allt fler surfar in på företagens webbplatser med mobilen, när kunder söker på ditt varumärke eller företag i sin Smartphone förväntas relevant information och en webbplats anpassad för mobilen. Det gör att det är viktigt att webbplatsen ser bra ut på den mobila skärmen. Dina besökare vill snabbt hitta vad de söker, vilket de gör om ditt företag har en mobil hemsida anpassad för smartphones.


Mobil webbplats, responsiv design eller app för mobilen?

Vi utvecklar webbplatser som är anpassade för mobila webbläsare. Det handlar inte bara om att använda rätt teknik, utan även om själva kundupplevelsen. Surfa gärna in på vår webbsida med din mobil så ser du ett exempel på en responsiv webbplats.

Binck Mobila webbplatser

Mobil webbplats – Tre olika utvecklingsmöjligheter

Många företag pratar om appar för mobilen, vårt råd är att börja med grunden först och sedan skaffa en mobilanpassad webbplats. Idag finns det tre sätt att skapa en mobil webbplats på. Appar som man laddar ner och installerar på sin telefon, en separat mobilwebbplats och så finns det responsiv design. Dessa tre olika alternativ har både för och nackdelar, vad som är bäst beror på vilken användningsområde man har.

Vad är en Mobil Hemsida/Mobilanpassad webbplats?

En mobil hemsida fungerar på det sättet att när en besökare genom sin mobila enhet surfar in på webbplatsen skickas de automatiskt vidare till en mobilwebbplats. Här brukar man även fråga om besökaren vill stanna på den mobila sidan eller besöka den vanliga hemsidan.

Fördelar med Mobil hemsida:
  • Man kan anpassa innehållet efter det den mobila besökaren oftast efterfrågar som t.ex. att visa karta och telefonnummer. På det sättet kan man ha en separat informationsstruktur.
  • Kort utvecklingstid och kostnadseffektivt, vilket gör att man på kort tid kan ha en mobilanpassad webbplats.

 

Vad är en app?

En app laddas ner via iTunes, Android Market eller Windows. Apple måste godkänna appen, en app tar också längre tid att utveckla. En app är generellt snabbare och kan även skicka push notifikationer till mobilen samt använda sig av GPS, kameran m.m. En webbapplikation kan även köras i offline läge utan kontakt med internet.

Fördelar med webbapplikation:
  • Stöd för att använda mobilens funktioner som kamera, gps m.m. fullt ut, vilket göra att man har större möjligheter att optimera användarupplevelsen.
  • Man kan använda webbappen utan uppkoppling mot internet.

 

Vad är responsive webbdesign?

Responsiv webb eller responsiv design är en layout som automatiskt anpassar sig efter besökarens skärmupplösning. Besökaren får alltså en anpassad layout oavsett om man använder en surfplatta, mobil eller dator. Ni kommer att spara tid då ni slipper administrera två olika webbplatser. En responsiv webbplats är dessutom bättre ur SEO synpunkt eftersom ni undviker risken för duplicerat innehåll (duplicate content) och slipper göra ompekningar och att sökord rankar på den mobila sidan istället för den vanliga.

Fördelar med responsiv design:
  • Fungerar på flera olika enheter.
  • Enklare uppdatering av innehållet på webbplatsen då det inte behöver skapas dubbelt på flera ställen.
  • Framtidssäkrad.
  • Det tekniska arbetet blir enklare.

 

 

Vad skall jag då välja?

  • Kommer kunden att ladda ner en app? Finns nyttan, lojaliteten och viljan hos kunden att ladda ner och använda en app?
  • Vad har ni för budget? Generellt kostar appar mer än mobil anpassade hemsidor.
  • Hur ofta besöker användaren webbplatsen?
  • Vad vill den mobila besökaren? Vill man visa bara utvalda delar av webbplatsen?
  • Kommer vi att bygga om webbplatsen inom en snar framtid?

 

Tips för att få en bra mobil hemsida

  1. Call to action, lyft fram det som ni tror den mobila besökaren vill göra. Det kan vara: kontaktuppgifter, vägbeskrivning, boka, öppettider, hitta närmsta inköpsställe etc.
  2. Avgränsa innehållet, den mobila besökaren vill inte läsa allt om bolaget, referenserna m.m.
  3. Tydlig text och stora knappar. Mobila besökare söker efter snabb information och inte långa texter.
  4. Tänk mobil app. Den mobila besökaren är van vid att “swipe:a”, att scrolla, att låta sidorna flyta. Tänk på att ditt företag ger en modern look om känslan är “app”.
  5. Driv hela tiden mot er konvertering. Vad ni vill att den mobila besökaren till slut skall göra.

Vad vi gör

  • Webbredaktör

    Hyr en webbredaktör för kortare eller längre perioder. Vi hjälper dig med att kommunicera på Internet. Vi tar uppdrag som webbredaktör och uppdaterar dina kanaler på nätet som till exempel Facebook, Twitter eller din blogg helt efter dina behov. Det kan även handla om löpande uppdateringar av din webbplats.

  • Redaktionellt webbredaktörsarbete

    Vi hjälper till med att utför löpande redaktionellt webbredaktörsarbete. Vi tar fram webbanpassade texter, redigerar layout och bilder samt hanterar sociala medier, liksom bemötande vid frågor och kommentarer.

  • Webbproduktion

    Vi hjälper dig med att ta fram en helt ny webbplats eller utvecklar din befintliga. Bygger vi en webbplats från grunden gör vi det i Drupal eller WordPress, som är lätta att sköta om och uppdatera. Vi ser till att din webbplats får en grafisk profil som speglar ditt företags verksamhet och som framhäver varumärket på ett sätt som attraherar och engagerar målgrupperna, vilket leder till fler affärer.

  • Strategi och rådgivning

    Vi hjälper dig att få svar på vilka kanaler ni ska finnas i och med vilket budskap? Hur ofta ska ni uppdatera i sociala medier och vem ska sköta det? Vilka är affärsmålen och hur ska det mätas och följa upp? Tillsammans tar vi fram en kommunikationsstrategi som är en konkret handlingsplan för er kommunikation i sociala medier.

  • Olika kanaler

    När strategin är klar hjälper vi dig med de kanaler som är aktuella. Det kan handla om att annonsera på Google AdWords och Facebook, starta en grupp på LinkedIn, en egen YouTube-kanal, Twitter konto, synas på Google Maps eller kanske Instagram. Har du en butik där personer kan checka in på Facebook eller Foursquare?

  • Kommunikationsplan för sociala medier

    En digital kommunikationspolicy förtydligar och gör arbetet med för ditt företags agerande på Internet enklare. Hur ska medarbetare hantera och förhålla sig till kommunikation under företagets namn? En kommunikationsplan fungerar som ett internt uppslagsverk och beskriver syfte, mål och budskap för din kommunikationssatsning. För att få en tydlig översikt och nå målet, strukturerar vi aktiviteter och rutiner i en tidsplan.

  1. Webbredaktör
  2. Redaktionellt webbredaktörsarbete
  3. Webbproduktion
  4. Strategi och rådgivning
  5. Olika kanaler
  6. Kommunikationsplan för sociala medier
Webbredaktör

Hyr en webbredaktör för kortare eller längre perioder. Vi hjälper dig med att kommunicera på Internet. Vi tar uppdrag som webbredaktör och uppdaterar dina kanaler på nätet som till exempel Facebook, Twitter eller din blogg helt efter dina behov. Det kan även handla om löpande uppdateringar av din webbplats.

Redaktionellt webbredaktörsarbete

Vi hjälper till med att utför löpande redaktionellt webbredaktörsarbete. Vi tar fram webbanpassade texter, redigerar layout och bilder samt hanterar sociala medier, liksom bemötande vid frågor och kommentarer.

Webbproduktion

Vi hjälper dig med att ta fram en helt ny webbplats eller utvecklar din befintliga. Bygger vi en webbplats från grunden gör vi det i Drupal eller WordPress, som är lätta att sköta om och uppdatera. Vi ser till att din webbplats får en grafisk profil som speglar ditt företags verksamhet och som framhäver varumärket på ett sätt som attraherar och engagerar målgrupperna, vilket leder till fler affärer.

Strategi och rådgivning

Vi hjälper dig att få svar på vilka kanaler ni ska finnas i och med vilket budskap? Hur ofta ska ni uppdatera i sociala medier och vem ska sköta det? Vilka är affärsmålen och hur ska det mätas och följa upp? Tillsammans tar vi fram en kommunikationsstrategi som är en konkret handlingsplan för er kommunikation i sociala medier.

Olika kanaler

När strategin är klar hjälper vi dig med de kanaler som är aktuella. Det kan handla om att annonsera på Google AdWords och Facebook, starta en grupp på LinkedIn, en egen YouTube-kanal, Twitter konto, synas på Google Maps eller kanske Instagram. Har du en butik där personer kan checka in på Facebook eller Foursquare?

Kommunikationsplan för sociala medier

En digital kommunikationspolicy förtydligar och gör arbetet med för ditt företags agerande på Internet enklare. Hur ska medarbetare hantera och förhålla sig till kommunikation under företagets namn? En kommunikationsplan fungerar som ett internt uppslagsverk och beskriver syfte, mål och budskap för din kommunikationssatsning. För att få en tydlig översikt och nå målet, strukturerar vi aktiviteter och rutiner i en tidsplan.

”Make room for things that matter by removing everything that doesn’t.”

– Brian Gardner

Några exempel på designuppdrag

 

  • Webbredaktör åt bostadsbolag

    Syftet med webbplatsen är att stärka företagets ställning som landets förmedlare av bostäder.

  • Nyhetsbrev Addinfo

    Nyhetsbrev Addinfo stärker relationen med kunderna.

så säger våra kunder

”Vi fick en snygg, modern och funktionell design. En genomtänkt sida med användarperspektiv och fantastiskt bra support.”
”Väldigt bra kundkontakt och snabb på att besvara alla frågor och lösa de funderingar som processen medförde.”

Läsvärt om Marknadsföring

Marknadsföring

Marknadsföring

Vad är Content Marketing?

Inbound marketing, eller content marketing vad är det egentligen?

Marknadsföring

Marknadsföring

Allt börjar med målgruppen

För att lyckas med Content Marketing behöver du ha full koll på vilken din målgrupp är samt var i köpprocessen de befinner sig.

Vår andra tjänster

 

Nyhetsbrev   Webbplatser  Webbredaktion på plats

Footer

Binck Kommunikationsbyrå

Adress
Hornsbruksgatan 28
117 34 Stockholm

Kontakta oss
E-post: info@binck.se

Tjänster

  • Redaktionell kommunikation
  • Public relations
  • Content Marketing
  • Sociala medier
  • Sökmotoroptimering
  • Webbredaktör
  • Webbplatser

Artiklar

  • Nytt gym öppnar på Södermalm
  • Därför är det viktigt att uppgradera PHP för din hemsida
  • Fotograf Göteborg
  • Så blir du en bättre pokerspelare
  • Vad är en spelautomat egentligen?

Copyright © 2023 · Binck