• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till sidfot
Binck

Binck

  • Tjänster
    • Content Marketing
    • Mobila webbplatser
    • Nyhetsbrev
    • Public relations
    • Redaktionell kommunikation
    • Sociala medier
    • Strategi
    • Översättningar
    • Sökmotoroptimering
    • Utbildning
    • Webbfilm
    • Webbplatser
    • Webbredaktion på plats
    • Webbredaktör
  • Referenser
  • Om oss
    • Jobba hos oss
    • Praktisera hos oss
    • Om cookies
    • Ordlista
  • Artiklar
  • Kontakta oss
  • About us

YouTube

mars 14, 2014 by admin

youtube logoYoutubes slogan är ”Broadcast Yourself” vilket speglar företagets idé: att tillhandahålla möjlighet för videouppladdning. Företagets enkla början i ett garage och dess övertygelse att erbjuda gratis tjänster utan finansiell hjälp utifrån, förändrades i november 2005 när riskkapitalbolaget Sequoia Capital investerade 3,5 miljoner dollar.

Youtube Inc. grundades av Chad Hurley, Steve Chen och Jawed Karim som alla tidigare var anställda på företaget Paypal. Innan Hurley anställdes av Paypal studerade han design på Indiana University of Pennsylvania. Chen och Karim studerade datavetenskap tillsammans på University of Illinois at Urbana-Champaign.

Domänen ”Youtube.com” aktiverades den 15 februari 2005 och sajten utvecklades de följande månaderna. Skaparna anordnade en förhandsvisning i maj 2005 och sex och en halv månad senare lanserades Youtube officiellt.

En vanlig felstavning av Youtube är den engelska homofonen ”Utube”. Domännamnet utube.com ägs dock ej av Youtube utan av företaget Universal Tube & Rollform Equipment, som till följd av Youtubes popularitet fick en mängd besökare till sin webbplats, så mycket att nätverkskapaciteten tog slut och webbservern blev svåråtkomlig. Universal Tube stämde Youtube med anledning att domännamnet var för lik deras.

Några tips på vad du kan använda din YouTube-kanal till:

video youtube

  1. Använd dig av storytelling. Berätta om hur ditt företag startades.
  2. Använd dina kundreferenser. Låt dina kunder berätta om din tjänst eller din produkt.
  3. Visa upp din produkt. Att filma dina produkter gör att kunden kan se hur de ser ut ”live” och inte bara förlita sig på bilder. Många webbutiker som säljer kläder filmar till exempel modeller som går på en catwalk för att man som kund ska se hur kläderna sitter på.
  4. Visa upp din tjänst. Visa upp vilka ni är på kontoret med korta klipp. Då får kunden en personlig relation till dig och dina medarbetare, till skillnad från att bara ha en presentation på er hemsida med bilder.

Läs mer om youtube:

https://www.youtube.com

http://sv.wikipedia.org/wiki/Youtube

Arkiverad under: Sociala medier Taggad som: live, Utube, videouppladdning, YouTube, YouTube-kanal

Footer

Binck Kommunikationsbyrå

Adress
Hornsbruksgatan 28
117 34 Stockholm

Kontakta oss
E-post: info@binck.se

Tjänster

  • Redaktionell kommunikation
  • Public relations
  • Content Marketing
  • Sociala medier
  • Sökmotoroptimering
  • Webbredaktör
  • Webbplatser

Artiklar

  • Skilsmässoadvokaterna
  • Så vet du när det är en bra idé att ta ett privatlån
  • Tattoo är ett gammalt uttryck för en gammal konstform
  • Nytt gym öppnar på Södermalm
  • Därför är det viktigt att uppgradera PHP för din hemsida

Copyright © 2023 · Binck