Vi producerar löpande innehåll, nyhetsbrev och webbplatser. Här följer en lista med referenser på några av våra kunder.
- MFSAB satsar på vår redaktörstjänst. De har precis haft nylansering i höst för sin nya webbplats. De har nu inlett ett nytt webbprojekt. Deras webbgrupp har sett över vilka förbättringar som ska göras och uppdraget hamnade hos oss. Webbplatsen ska uppdateras med nytt eller uppdaterat innehåll. Sidorna kommer även att få ett nytt gränssnitt. Vi tackar för förtroendet!
- Webbredaktör åt bostadsbolag. Syftet med webbplatsen är att stärka företagets ställning som landets förmedlare av bostäder. Vi tar ett redaktionellt helhetsgrepp för sajtens besökare och hittar såväl dagliga webbnyheter som fördjupning och guider. Webbplatsen kompletteras med ett månatligt digitalt nyhetsbrev.
- Askesunds behövde snabbt en kompetent webbredaktör. De valde oss för att utföra journalistiskt arbete varvat med uppdatering av företagets webbsida och övriga system som företaget använder för sin informationsspridning. Vi tackar för förtroendet.
- Djurapoteket hyr webbredaktörer. Djurapoteket har lanserat en ny hemsida och behövde hjälp med webbredaktörer för att hantera allt innehåll. De tar nu hjälp av oss för att öka resurserna inom deras satsning på sociala medier och deras webbkommunikation. De ska bland annat lansera två nya tjänster för webbutiken.
– Vi är mycket nöjda med vår hjälp med material och innehåll för vår nya webbplats samt era webbredaktörers arbetssätt, säger Lina S på Djurapoteket. - Nyhetsbrev Addinfo stärker relationen med kunderna. Dessutom bidrar nyhetsbrevet till ökad försäljning av företagets tjänster och produkter. Mer än var tredje läsare av nyhetsbrevet uppger att de har planer på att köpa en eller flera av företagets tjänster efter att ha läst nyhetsbrevet.
- Collbernt anlitar oss som webbredaktör för att underlätta arbetet med den digitala kommunikationen i sociala medier.
- Umarks har valt att använda sig av våra effektiva webbredaktörstjänster i sin webbkommunikation. För att underhålla sin webblösning har de tagit hjälp av våra webbredaktörs-tjänster.
Vad vi gör
Webbredaktör
Hyr en webbredaktör för kortare eller längre perioder. Vi hjälper dig med att kommunicera på Internet. Vi tar uppdrag som webbredaktör och uppdaterar dina kanaler på nätet som till exempel Facebook, Twitter eller din blogg helt efter dina behov. Det kan även handla om löpande uppdateringar av din webbplats.
Redaktionellt webbredaktörsarbete
Vi hjälper till med att utför löpande redaktionellt webbredaktörsarbete. Vi tar fram webbanpassade texter, redigerar layout och bilder samt hanterar sociala medier, liksom bemötande vid frågor och kommentarer.
Webbproduktion
Vi hjälper dig med att ta fram en helt ny webbplats eller utvecklar din befintliga. Bygger vi en webbplats från grunden gör vi det i Drupal eller WordPress, som är lätta att sköta om och uppdatera. Vi ser till att din webbplats får en grafisk profil som speglar ditt företags verksamhet och som framhäver varumärket på ett sätt som attraherar och engagerar målgrupperna, vilket leder till fler affärer.
Strategi och rådgivning
Vi hjälper dig att få svar på vilka kanaler ni ska finnas i och med vilket budskap? Hur ofta ska ni uppdatera i sociala medier och vem ska sköta det? Vilka är affärsmålen och hur ska det mätas och följa upp? Tillsammans tar vi fram en kommunikationsstrategi som är en konkret handlingsplan för er kommunikation i sociala medier.
Olika kanaler
När strategin är klar hjälper vi dig med de kanaler som är aktuella. Det kan handla om att annonsera på Google AdWords och Facebook, starta en grupp på LinkedIn, en egen YouTube-kanal, Twitter konto, synas på Google Maps eller kanske Instagram. Har du en butik där personer kan checka in på Facebook eller Foursquare?
Kommunikationsplan för sociala medier
En digital kommunikationspolicy förtydligar och gör arbetet med för ditt företags agerande på Internet enklare. Hur ska medarbetare hantera och förhålla sig till kommunikation under företagets namn? En kommunikationsplan fungerar som ett internt uppslagsverk och beskriver syfte, mål och budskap för din kommunikationssatsning. För att få en tydlig översikt och nå målet, strukturerar vi aktiviteter och rutiner i en tidsplan.
”It’s really hard to design products by focus groups. A lot of times, people don’t know what they want until you show it to them.”
– Steve Jobs
Några exempel på designuppdrag
”Vi fick en snygg, modern och funktionell design. En genomtänkt sida med användarperspektiv och fantastiskt bra support.”
”Väldigt bra kundkontakt och snabb på att besvara alla frågor och lösa de funderingar som processen medförde.”
Läsvärt om Marknadsföring
MARKNADSFÖRING
Vad är Content Marketing?
Inbound marketing, eller content marketing
Vad är det egentligen?
MARKNADSFÖRING
Allt börjar med målgruppen
För att lyckas med Content Marketing behöver du ha full koll på vilken din målgrupp är samt var i köpprocessen de befinner sig.