Kommunikation på flera språk blir allt viktigare för internationella företag. Vi utför översättningar av hemsidor, reklam och copy samt informationstexter. Vi hjälper er att tillhandahålla kvalitativa översättningar i rätt tid, i alla de språk ni efterfrågar. Med flera års erfarenhet av kommunikation på en mängd olika språk och ett stort internationellt kontaktnät kan vi erbjuda flerspråkiga webbplatser och översättning samt redaktionell kommunikation.
Flerspråkiga webbplatser
Vi kan ta ansvar för större projekt, vilket innebär att ni inte behöver anlita flera översättningsbyråer. Syftet med anpassning av innehåll eller språk är att komma närmare målgruppen för att skapa förtroende. Når du alla kunder med en engelskspråkig webbplats? Undersökningar har visat att användare föredrar information på sitt modersmål. Behöver du lägga till flera språk för att kunder ska få förtroende?
Redaktionell kommunikation på flera olika språk
Våra samarbetspartners är yrkeserfarna facköversättare. Att kunna förmedla ett budskap på flera olika språk handlar om mer än bara ren översättning man behöver även ha lokal anpassning av texterna. Texterna ska vara lika lättlästa som originalet. Väljer du oss ser vi till att texterna bearbetas av journalister med det aktuella språket som modersmål.
Kontakta oss så berättar vi gärna mer om hur företagets kommunikation kan nå fler kunder världen över på deras lokala språk.
Vad vi gör
Webbredaktör
Hyr en webbredaktör för kortare eller längre perioder. Vi hjälper dig med att kommunicera på Internet. Vi tar uppdrag som webbredaktör och uppdaterar dina kanaler på nätet som till exempel Facebook, Twitter eller din blogg helt efter dina behov. Det kan även handla om löpande uppdateringar av din webbplats.
Redaktionellt webbredaktörsarbete
Vi hjälper till med att utför löpande redaktionellt webbredaktörsarbete. Vi tar fram webbanpassade texter, redigerar layout och bilder samt hanterar sociala medier, liksom bemötande vid frågor och kommentarer.
Webbproduktion
Vi hjälper dig med att ta fram en helt ny webbplats eller utvecklar din befintliga. Bygger vi en webbplats från grunden gör vi det i Drupal eller WordPress, som är lätta att sköta om och uppdatera. Vi ser till att din webbplats får en grafisk profil som speglar ditt företags verksamhet och som framhäver varumärket på ett sätt som attraherar och engagerar målgrupperna, vilket leder till fler affärer.
Strategi och rådgivning
Vi hjälper dig att få svar på vilka kanaler ni ska finnas i och med vilket budskap? Hur ofta ska ni uppdatera i sociala medier och vem ska sköta det? Vilka är affärsmålen och hur ska det mätas och följa upp? Tillsammans tar vi fram en kommunikationsstrategi som är en konkret handlingsplan för er kommunikation i sociala medier.
Olika kanaler
När strategin är klar hjälper vi dig med de kanaler som är aktuella. Det kan handla om att annonsera på Google AdWords och Facebook, starta en grupp på LinkedIn, en egen YouTube-kanal, Twitter konto, synas på Google Maps eller kanske Instagram. Har du en butik där personer kan checka in på Facebook eller Foursquare?
Kommunikationsplan för sociala medier
En digital kommunikationspolicy förtydligar och gör arbetet med för ditt företags agerande på Internet enklare. Hur ska medarbetare hantera och förhålla sig till kommunikation under företagets namn? En kommunikationsplan fungerar som ett internt uppslagsverk och beskriver syfte, mål och budskap för din kommunikationssatsning. För att få en tydlig översikt och nå målet, strukturerar vi aktiviteter och rutiner i en tidsplan.
”There is no greatness where there is not simplicity, goodness, and truth.”
– Leo Tolstoy
Några exempel på designuppdrag
”Vi fick en snygg, modern och funktionell design. En genomtänkt sida med användarperspektiv och fantastiskt bra support.”
”Väldigt bra kundkontakt och snabb på att besvara alla frågor och lösa de funderingar som processen medförde.”
Läsvärt om Marknadsföring
MARKNADSFÖRING
Vad är Content Marketing?
Inbound marketing, eller content marketing
Vad är det egentligen?
MARKNADSFÖRING
Allt börjar med målgruppen
För att lyckas med Content Marketing behöver du ha full koll på vilken din målgrupp är samt var i köpprocessen de befinner sig.