Med digitala nyhetsbrev stärker du kommunikationen med dina kunder. Det går också snabbt att komma igång med digitala nyhetsbrev.
Nyhetsbrev är kostnadseffektiva och mätbara. Vi hjälper ditt företag att utveckla ett intressant och anpassat innehåll efter era målgrupper. Med digitala nyhetsbrev stärker ni relationerna med era målgrupper och ökar er försäljning.
Samla prenumeranter
Grunden för ditt nyhetsbrev är dina prenumeranter. Du kan samla dem till din kontaktlista genom att importera befintliga kontakter eller via formulär på din hemsida och länkar i sociala medier.
Formulär – Genom formulär som du kan lägga upp på din hemsida för att samla prenumeranter.
Prenumerationslänkar – Länkar som du kan placera på din hemsida, Facebook eller Twitter för att få potentiella prenumeranter att signa upp sig på ditt nyhetsbrev.
Digitala nyhetsbrev kan skapa mervärde
För uppföljning och mätning kan vi sammanställa detaljerad användarstatistik, som ger värdefull information inför framtida marknadsföringsinsatser. Styrkan med digitala nyhetsbrev är att det kan ge omedelbar respons genom möjligheter till dialog. digitala nyhetsbrev kan attrahera och driva trafik till företagets webbplatser, t.ex. kampanjsajter och sociala medier kanaler.
- Öppningsfrekvens
- Studshantering
- Google Analytics-koppling
- Antal länkklick
Hur vi kan hjälpa ert företag med nyhetsbrev
Vi kan ta ett totalansvar för er hantering av nyhetsbrev. Vi hjälper er med att starta upp och skapa nyhetsbrev, utvärdering och effektivisering, hantering av prenumeranter av era nyhetsbrev.
Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa er med era nyhetsbrev och hur man ska följa upp dessa.
Vad vi gör
Webbredaktör
Hyr en webbredaktör för kortare eller längre perioder. Vi hjälper dig med att kommunicera på Internet. Vi tar uppdrag som webbredaktör och uppdaterar dina kanaler på nätet som till exempel Facebook, Twitter eller din blogg helt efter dina behov. Det kan även handla om löpande uppdateringar av din webbplats.
Redaktionellt webbredaktörsarbete
Vi hjälper till med att utför löpande redaktionellt webbredaktörsarbete. Vi tar fram webbanpassade texter, redigerar layout och bilder samt hanterar sociala medier, liksom bemötande vid frågor och kommentarer.
Webbproduktion
Vi hjälper dig med att ta fram en helt ny webbplats eller utvecklar din befintliga. Bygger vi en webbplats från grunden gör vi det i Drupal eller WordPress, som är lätta att sköta om och uppdatera. Vi ser till att din webbplats får en grafisk profil som speglar ditt företags verksamhet och som framhäver varumärket på ett sätt som attraherar och engagerar målgrupperna, vilket leder till fler affärer.
Strategi och rådgivning
Vi hjälper dig att få svar på vilka kanaler ni ska finnas i och med vilket budskap? Hur ofta ska ni uppdatera i sociala medier och vem ska sköta det? Vilka är affärsmålen och hur ska det mätas och följa upp? Tillsammans tar vi fram en kommunikationsstrategi som är en konkret handlingsplan för er kommunikation i sociala medier.
Olika kanaler
När strategin är klar hjälper vi dig med de kanaler som är aktuella. Det kan handla om att annonsera på Google AdWords och Facebook, starta en grupp på LinkedIn, en egen YouTube-kanal, Twitter konto, synas på Google Maps eller kanske Instagram. Har du en butik där personer kan checka in på Facebook eller Foursquare?
Kommunikationsplan för sociala medier
En digital kommunikationspolicy förtydligar och gör arbetet med för ditt företags agerande på Internet enklare. Hur ska medarbetare hantera och förhålla sig till kommunikation under företagets namn? En kommunikationsplan fungerar som ett internt uppslagsverk och beskriver syfte, mål och budskap för din kommunikationssatsning. För att få en tydlig översikt och nå målet, strukturerar vi aktiviteter och rutiner i en tidsplan.
”The art of being wise is the art of knowing what to overlook.”
– William James
Några exempel på designuppdrag
”Vi fick en snygg, modern och funktionell design. En genomtänkt sida med användarperspektiv och fantastiskt bra support.”
”Väldigt bra kundkontakt och snabb på att besvara alla frågor och lösa de funderingar som processen medförde.”
Läsvärt om Marknadsföring
MARKNADSFÖRING
Vad är Content Marketing?
Inbound marketing, eller content marketing
Vad är det egentligen?
MARKNADSFÖRING
Allt börjar med målgruppen
För att lyckas med Content Marketing behöver du ha full koll på vilken din målgrupp är samt var i köpprocessen de befinner sig.