Sökmotoroptimering (SEO – Search Engine Optimization) – skillnaden på nummer ett och de andra.
Webb-tv och video är numera en naturlig del av en webbplats innehåll. Film om produkter, tjänster och händelser är ett bra sätt att förmedla ett visuellt budskap som garanterat ger effekt hos era kunder, samarbetspartners och anställda.
Webb-tv som produceras med tydligt budskap stärker varumärket och bygger relationer. Med ett videoreportage kan ni berätta det ni vill ha sagt på ett lättillgängligt och intresseväckande sätt. Genom att ladda upp och dela filmen på Youtube och Vimeo kan den få en stor spridning av informationen.
Varför webb-tv
Webb-tv är ett enastående sätt att förmedla ett budskap som genererar större uppmärksamhet än att enbart använda sig av text och bild. Inom marknadsföring är det konstaterat att video ger en större.
Vi har lång erfarenhet av tv-produktioner, från stora och små evenemang. Vi sätter budskapet i fokus och genom berättande når vi effektivt ut med budskapet.
Vad våra kunder säger om webb-tv:
”Webb-tv är en satsning för oss att med intressanta besökare och föreläsare dela med oss av ett bra innehåll till våra kunder. Fördelen med webb-tv är att vi kan dela med oss av inspelat material till de som inte kunde närvara på plats. Det ger oss också en möjlighet att spara innehållet.”
– Irma Eriksson, kommunikatör på Sveaco
”Webb-tv är ett utmärkt sätt för att enkelt kunna förmedla ett budskap. För att lyckas skapa bra webb-tv behövs en bra berättad historia som tilltalar publiken”
– Anna Elofsson, projektledare inom media
Exempel på användningsområden
Webb-tv kan användas inom allt ifrån kommunikation med kunder och samarbetspartners till anställda. Webb-tv är användbart till både intern och extern kommunikation. Webb-tv kan vara en film från en mässa eller ett event, berätta om det senaste som hänt i ert företag, informera eller utbilda era anställda eller låt omvärlden se era produkter och tjänster.
Vi anpassar video-produktionen efter ert företags behov.
Många användningsområden, bara fantasin sätter gränserna!
- Bolagsrapporter eller annan företagsaktivitet.
- Instruktionsvideo med förklarande speaker.
- Intervjuer med några personer i samband med ett event.
- Evenemang och mässor.
- Lyfta fram en produkt, tjänst eller lösning.
Livesändningar och live-streaming
Utöver ovanstående videoproduktion kan vi producera och livestreama arrangemang. Förutom vår erfarna personal har vi ett stort nätverk med producenter, ljudtekniker, fotografer och redigerare. Vi ser ett ökat intresse från marknaden med krav på direkt och snabb kommunikation som livesändningar ger.
Det finns stora fördelar för företag att livesända sina evenemang. Tittare kan via webben interagera i realtid med livesändningen, samtidigt är det en service för de som inte kunde närvara vid evenemanget men ändå kan ta del av informationen som inte annars hade gått. Fler positiva effekter blir det när ett evenemang sparas och kan fortsätta att generera tittare under lång tid framöver. Företag som tar bearbetar sitt material noga, får material och information som kan användas under lång tid.
Vad våra kunder säger om livesändningar:
”Webb-tv är en satsning för oss att med intressanta besökare och föreläsare dela med oss av ett bra innehåll till våra kunder. Fördelen med webb-tv är att vi kan dela med oss av inspelat material till de som inte kunde närvara på plats. Det ger oss också en möjlighet att spara innehållet.”
– Irma Eriksson, kommunikatör på Sveaco
”Livesändningen gick strålande. Vi är nöjda med att vi fick ut ett tydligt innehåll med bra kvalitet, allt var väldigt bra koordinerat, det gjorde att vi kunde fokusera på allt som har med livesändningen att göra.”
– Olle Martinsson, projektledare Gustavia
Vi kan erbjuda livesändningar av evenemang i olika storlekar, från mindre möten till större evenemang och mässor. Vi ser ett ökat intresse för den här typen av tjänster från våra kunder.
Kontakta oss för vidare diskussion om hur ni kan använda er av livesändningar, webb-tv och webbfilm.
Vad vi gör
Webbredaktör
Hyr en webbredaktör för kortare eller längre perioder. Vi hjälper dig med att kommunicera på Internet. Vi tar uppdrag som webbredaktör och uppdaterar dina kanaler på nätet som till exempel Facebook, Twitter eller din blogg helt efter dina behov. Det kan även handla om löpande uppdateringar av din webbplats.
Redaktionellt webbredaktörsarbete
Vi hjälper till med att utför löpande redaktionellt webbredaktörsarbete. Vi tar fram webbanpassade texter, redigerar layout och bilder samt hanterar sociala medier, liksom bemötande vid frågor och kommentarer.
Webbproduktion
Vi hjälper dig med att ta fram en helt ny webbplats eller utvecklar din befintliga. Bygger vi en webbplats från grunden gör vi det i Drupal eller WordPress, som är lätta att sköta om och uppdatera. Vi ser till att din webbplats får en grafisk profil som speglar ditt företags verksamhet och som framhäver varumärket på ett sätt som attraherar och engagerar målgrupperna, vilket leder till fler affärer.
Strategi och rådgivning
Vi hjälper dig att få svar på vilka kanaler ni ska finnas i och med vilket budskap? Hur ofta ska ni uppdatera i sociala medier och vem ska sköta det? Vilka är affärsmålen och hur ska det mätas och följa upp? Tillsammans tar vi fram en kommunikationsstrategi som är en konkret handlingsplan för er kommunikation i sociala medier.
Olika kanaler
När strategin är klar hjälper vi dig med de kanaler som är aktuella. Det kan handla om att annonsera på Google AdWords och Facebook, starta en grupp på LinkedIn, en egen YouTube-kanal, Twitter konto, synas på Google Maps eller kanske Instagram. Har du en butik där personer kan checka in på Facebook eller Foursquare?
Kommunikationsplan för sociala medier
En digital kommunikationspolicy förtydligar och gör arbetet med för ditt företags agerande på Internet enklare. Hur ska medarbetare hantera och förhålla sig till kommunikation under företagets namn? En kommunikationsplan fungerar som ett internt uppslagsverk och beskriver syfte, mål och budskap för din kommunikationssatsning. För att få en tydlig översikt och nå målet, strukturerar vi aktiviteter och rutiner i en tidsplan.
”Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.”
– Antoine de Saint-Exupery
Några exempel på designuppdrag
”Vi fick en snygg, modern och funktionell design. En genomtänkt sida med användarperspektiv och fantastiskt bra support.”
”Väldigt bra kundkontakt och snabb på att besvara alla frågor och lösa de funderingar som processen medförde.”
Läsvärt om Marknadsföring
MARKNADSFÖRING
Vad är Content Marketing?
Inbound marketing, eller content marketing
Vad är det egentligen?
MARKNADSFÖRING
Allt börjar med målgruppen
För att lyckas med Content Marketing behöver du ha full koll på vilken din målgrupp är samt var i köpprocessen de befinner sig.