Sökmotoroptimering (SEO – Search Engine Optimization) – skillnaden på nummer ett och de andra.
Sökmotoroptimering handlar om att bygga bättre och mer användbara webbplatser för att öka deras synlighet i sökmotorer som Google. Visst går det att köpa en plats på förstasidan i Google via sponsrade länkar som Google AdWords. Men det är bättre om ditt företags webbsidor är sökmotoroptimerade innehållsmässigt. En sökmotoroptimerad webbsida har större chans att hamna högt i sökresultatet i den organiska sökningen där de allra flesta av alla användare klickar.
Sökmotoroptimering driver trafik till er webbplats
För att lyckas med sin sökmotoroptimering behövs en tydlig struktur för webbplatsen, unikt innehåll, sociala interaktioner och länkar från andra webbplatser. Arbetar man med sökmotoroptimering på rätt sätt ökar man inte bara sin synlighet i sökmotorerna, utan även konverteringen. Google, som är den dominerande sökmotorn på den svenska marknaden, ändrar sina algoritmer flera gånger under året för att ge oss det bästa sökresultatet. Sökmotoroptimering är något som tar tid att bygga upp, genom att kontinuerligt arbeta med sin närvaro på webben och förbättra sin webbplats kommer resultaten.
Sökmotoroptimering för ditt företag
Vi kan hjälpa ditt företag att få en sökmotoroptimerad webbplats och få en hög placering i sökmotorerna. Vi startar arbetet med att ta fram en seo-strategi för vilka sökord som är relevanta för er bransch som ni bör använda er av. En genomtänkt seo-strategi är nödvändig för att sökmotoroptimeringen sker på rätt nyckelord som de besökare du vill konvertera använder. Sökmotoroptimering följs av mätning och analys för att kunna se vad som behöver förbättras och optimeras för att maximera resultatet.
Vad vi gör
Webbredaktör
Hyr en webbredaktör för kortare eller längre perioder. Vi hjälper dig med att kommunicera på Internet. Vi tar uppdrag som webbredaktör och uppdaterar dina kanaler på nätet som till exempel Facebook, Twitter eller din blogg helt efter dina behov. Det kan även handla om löpande uppdateringar av din webbplats.
Redaktionellt webbredaktörsarbete
Vi hjälper till med att utför löpande redaktionellt webbredaktörsarbete. Vi tar fram webbanpassade texter, redigerar layout och bilder samt hanterar sociala medier, liksom bemötande vid frågor och kommentarer.
Webbproduktion
Vi hjälper dig med att ta fram en helt ny webbplats eller utvecklar din befintliga. Bygger vi en webbplats från grunden gör vi det i Drupal eller WordPress, som är lätta att sköta om och uppdatera. Vi ser till att din webbplats får en grafisk profil som speglar ditt företags verksamhet och som framhäver varumärket på ett sätt som attraherar och engagerar målgrupperna, vilket leder till fler affärer.
Strategi och rådgivning
Vi hjälper dig att få svar på vilka kanaler ni ska finnas i och med vilket budskap? Hur ofta ska ni uppdatera i sociala medier och vem ska sköta det? Vilka är affärsmålen och hur ska det mätas och följa upp? Tillsammans tar vi fram en kommunikationsstrategi som är en konkret handlingsplan för er kommunikation i sociala medier.
Olika kanaler
När strategin är klar hjälper vi dig med de kanaler som är aktuella. Det kan handla om att annonsera på Google AdWords och Facebook, starta en grupp på LinkedIn, en egen YouTube-kanal, Twitter konto, synas på Google Maps eller kanske Instagram. Har du en butik där personer kan checka in på Facebook eller Foursquare?
Kommunikationsplan för sociala medier
En digital kommunikationspolicy förtydligar och gör arbetet med för ditt företags agerande på Internet enklare. Hur ska medarbetare hantera och förhålla sig till kommunikation under företagets namn? En kommunikationsplan fungerar som ett internt uppslagsverk och beskriver syfte, mål och budskap för din kommunikationssatsning. För att få en tydlig översikt och nå målet, strukturerar vi aktiviteter och rutiner i en tidsplan.
”Clutter and confusion are failures of design, not attributes of information.”
– Edward Tuft
Några exempel på designuppdrag
”Vi fick en snygg, modern och funktionell design. En genomtänkt sida med användarperspektiv och fantastiskt bra support.”
”Väldigt bra kundkontakt och snabb på att besvara alla frågor och lösa de funderingar som processen medförde.”
Läsvärt om Marknadsföring
MARKNADSFÖRING
Vad är Content Marketing?
Inbound marketing, eller content marketing
Vad är det egentligen?
MARKNADSFÖRING
Allt börjar med målgruppen
För att lyckas med Content Marketing behöver du ha full koll på vilken din målgrupp är samt var i köpprocessen de befinner sig.