Kommunikation med fokus på affärsnytta! En investering i redaktionell kommunikation ska gå att räkna hem, som alla andra investeringar. För att producera kvalitativt innehåll ska det vara kreativt och intressant men framförallt ska det vara relevant för målgruppen.
Vi levererar redaktionell kommunikation
Redaktionell kommunikation är idag en självklarhet, i det föränderliga medielandskapet. Vikten av kvalitativt innehåll ökar för att i dag kunna nå ut i mediebruset. Vi producerar redaktionell kommunikation för webb och tryck. I dag ska den redaktionella kommunikationen vara där läsarna finns, det skapar nya möjligheter att nå ut genom film, tv, bilder, animeringar, grafik och texter. Vi kan bli din samarbetspartner i alla kanaler.
Fördelarna med redaktionell kommunikation
De flesta är i dag trötta på att bli konstant exponerade för reklam. Med redaktionell kommunikation har man en unik förmåga att skapa en relation med sina mottagare. Undersökningar har visat att redaktionell kommunikation är den mest uppskattade formen av reklam, då den upplevs som relevant och intressant.
Exempel på vad redaktionell kommunikation kan åstadkomma:
- Läsarna känner en större lojalitet.
- Köper en produkt de läst om.
- Tar kontakt med företaget.
Effektiv kommunikation
Ett effektivt sätt att nå de olika målgrupperna med sin kommunikation, är att använda den i flera kanaler via artiklar på webben, tidningar, sociala medier, reportage, nyhetsbrev och filmade intervjuer. Många företag skulle kunna effektivisera sin kommunikation genom att utnyttja och paketera om redan framtaget material, vilket är ekonomiskt och utnyttjar redaktionella resurser effektivt.
Vår arbetsmetod är kostnadseffektiv och innebär att innehåll kan anpassas till flera målgrupper och användas i flera kanaler. Kommunikation med flera målgrupper kräver planering och en tydlig strategi. Genom att bearbeta flera kanaler samtidigt får vi goda synergieffekter, och ett sätt att publicera budskapet enhetligt till flera målgrupper.
Stor erfarenhet och kompetens
Vi kan snabbt sätta oss in i våra kunders verksamheter, tjänster och produkter. Vi har stor erfarenhet, kunskap och ett stort nätverk med specialister. Målet är att förbättra er kommunikation och avlasta er organisation från produktion av innehåll.
Fördelar att anlita oss för redaktionell kommunikation:
- Kostnadseffektivt
- Flexibel organisation
- Snabb kommunikation
- Kanaloberoende
- Tillgång till spetskompetens
- Hög redaktionell kompetens
- Kvalitetssäkrad kommunikation
- Avlastad organisation
För nya kundförfrågningar och mer information kontakta oss.
Vad vi gör
Webbredaktör
Hyr en webbredaktör för kortare eller längre perioder. Vi hjälper dig med att kommunicera på Internet. Vi tar uppdrag som webbredaktör och uppdaterar dina kanaler på nätet som till exempel Facebook, Twitter eller din blogg helt efter dina behov. Det kan även handla om löpande uppdateringar av din webbplats.
Redaktionellt webbredaktörsarbete
Vi hjälper till med att utför löpande redaktionellt webbredaktörsarbete. Vi tar fram webbanpassade texter, redigerar layout och bilder samt hanterar sociala medier, liksom bemötande vid frågor och kommentarer.
Webbproduktion
Vi hjälper dig med att ta fram en helt ny webbplats eller utvecklar din befintliga. Bygger vi en webbplats från grunden gör vi det i Drupal eller WordPress, som är lätta att sköta om och uppdatera. Vi ser till att din webbplats får en grafisk profil som speglar ditt företags verksamhet och som framhäver varumärket på ett sätt som attraherar och engagerar målgrupperna, vilket leder till fler affärer.
Strategi och rådgivning
Vi hjälper dig att få svar på vilka kanaler ni ska finnas i och med vilket budskap? Hur ofta ska ni uppdatera i sociala medier och vem ska sköta det? Vilka är affärsmålen och hur ska det mätas och följa upp? Tillsammans tar vi fram en kommunikationsstrategi som är en konkret handlingsplan för er kommunikation i sociala medier.
Olika kanaler
När strategin är klar hjälper vi dig med de kanaler som är aktuella. Det kan handla om att annonsera på Google AdWords och Facebook, starta en grupp på LinkedIn, en egen YouTube-kanal, Twitter konto, synas på Google Maps eller kanske Instagram. Har du en butik där personer kan checka in på Facebook eller Foursquare?
Kommunikationsplan för sociala medier
En digital kommunikationspolicy förtydligar och gör arbetet med för ditt företags agerande på Internet enklare. Hur ska medarbetare hantera och förhålla sig till kommunikation under företagets namn? En kommunikationsplan fungerar som ett internt uppslagsverk och beskriver syfte, mål och budskap för din kommunikationssatsning. För att få en tydlig översikt och nå målet, strukturerar vi aktiviteter och rutiner i en tidsplan.
”People love chopping wood. In this activity one immediately sees results.”
– Albert Einstein
Några exempel på designuppdrag
”Vi fick en snygg, modern och funktionell design. En genomtänkt sida med användarperspektiv och fantastiskt bra support.”
”Väldigt bra kundkontakt och snabb på att besvara alla frågor och lösa de funderingar som processen medförde.”
Läsvärt om Marknadsföring
MARKNADSFÖRING
Vad är Content Marketing?
Inbound marketing, eller content marketing
Vad är det egentligen?
MARKNADSFÖRING
Allt börjar med målgruppen
För att lyckas med Content Marketing behöver du ha full koll på vilken din målgrupp är samt var i köpprocessen de befinner sig.