Strategi och rådgivning, vi hjälper dig att få svar på hur, när, var och varför ditt företag ska kommunicera för att nå ett visst mål.
Digital kommunikationsstrategi
En digital kommunikationsstrategi hjälper företaget att kommunicera enhetlig, vilket leder till kommunikation som stärker ditt varumärke. En digital kommunikationsstrategi innehåller syfte och mål, språk och ton samt budskap och kanaler. Strategin ligger till grund ditt företags kommunikationsämnen och ger konkreta förslag på hur du kan och bör kommunicera. Den beskriver alltså med andra ord hur, när, var, varför och på vilket sätt företaget ska kommunicera. En kommunikationsstrategi underlättar för hela företagets kommunikationsarbete då all personal kan ta del av och kommunicera enhetligt under en och samma strategi.

Du behöver en strategi för sociala medier
Vill du uppnå ett visst mål med din medverkan i sociala medier men vet inte riktigt hur. Då behöver du en kommunikationsplan. Vilka kanaler finns det och i vilka ska ni finnas i? Med vilket budskap? Hur aktiva ska ni vara och hur ofta ska ni uppdatera och posta? Vem och vilka ska sköta om det? Vilka är affärsmålen som ska nås och hur ska det mätas, analyseras och följas upp? Hur stora resurser ska ni satsa på sociala medier?
Vi startar med utgångspunkt från vart vi är nu och tar fram en strategi och en konkret kommunikationsplan med planering för hur ni ska bemanna och arbeta med sociala medier på företaget.
Kommunikationsplan för sociala medier
I en kommunikationsplan beskriver vi syfte, mål och budskap för din kommunikation. Vi tar konkret fram olika lämpliga aktiviteter och tydliga rutiner för att nå målet. För att få en tydlig översikt av upplägg struktureras aktiviteter och rutiner i en enkel tidsplanering. När strategin är klar genomför vi en utbildning eller workshop för personalen för att gå igenom hur det operativa arbetet ska genomföras. Vi brukar därefter finns tillgängliga i början som konsulter och coacher. Ibland tar vi även rollen som sociala media-redaktör och driver kommunikationen på nätet för ditt företag.
Kommunikationspolicy för Facebook
En digital kommunikationspolicy för Facebook underlättar och förtydligar du ditt företags agerande på Internet. Det hjälper företaget att kommunicera enhetlig, vilket stärker ditt varumärke. En kommunikationspolicy innehåller syfte och mål, språk och ton samt budskap och kanaler. Där vi tar fram riktlinjer för ditt företags digitala kommunikationsarbete. Hur ska medarbetare förhålla sig och hantera kommunikation under företagets namn? En kommunikationspolicy fungerar som ett uppslagsverk för hur företags kommunikationsarbete ska hanteras.
Webbanalys driver kommunikationen åt rätt håll
Vad bör man mäta? Hur mäter man? Vad kan man mäta? Det är viktigt med en djup förståelse för webbplatsens mål. För att nå de affärsmässiga målen krävs det statistik, som webbanalyser och besöksstatistik, för att driva arbetet med webbplatsen åt rätt håll.
Mätning med analys och uppföljning ger resultat
Regelbunden mätning med analys och uppföljning visar att kommunikationen når fram. Genom regelbunden mätning och optimering blir insatserna mer effektiva, det visar också på vilka marknadsföringsinsatser som inte ger resultat. Mätningen hjälper oss inte bara att ta reda på när vår kommunikation funkar utan även när den inte funkar.
Lyckade resultat får vi genom att göra uppföljningar, det är viktigt att sätta upp mätbara mål för företagets kommunikation, men lika viktigt är det att mäta på rätt saker. Genom mätning kan vi gå ner på detalj nivå och se hur många i målgruppen läst nyhetsbrevet, laddat ner ett dokument eller fyllt i ett formulär. All kommunikation ska ha ett call-to-action för vad man vill att besökaren ska utföra.
Rådgivning rörande all digital kommunikation
Vi ger råd och tips rörande all digital kommunikation och marknadsföring på Internet. Du kan alltid ringa, e-posta eller varför inte boka in ett möte med oss för rådgivning när du känner att du behöver goda råd, vägledning, tips eller ett bollplank.
Kontakta oss så berättar vi mer.
Vad vi gör
Webbredaktör
Hyr en webbredaktör för kortare eller längre perioder. Vi hjälper dig med att kommunicera på Internet. Vi tar uppdrag som webbredaktör och uppdaterar dina kanaler på nätet som till exempel Facebook, Twitter eller din blogg helt efter dina behov. Det kan även handla om löpande uppdateringar av din webbplats.
Redaktionellt webbredaktörsarbete
Vi hjälper till med att utför löpande redaktionellt webbredaktörsarbete. Vi tar fram webbanpassade texter, redigerar layout och bilder samt hanterar sociala medier, liksom bemötande vid frågor och kommentarer.
Webbproduktion
Vi hjälper dig med att ta fram en helt ny webbplats eller utvecklar din befintliga. Bygger vi en webbplats från grunden gör vi det i Drupal eller WordPress, som är lätta att sköta om och uppdatera. Vi ser till att din webbplats får en grafisk profil som speglar ditt företags verksamhet och som framhäver varumärket på ett sätt som attraherar och engagerar målgrupperna, vilket leder till fler affärer.
Strategi och rådgivning
Vi hjälper dig att få svar på vilka kanaler ni ska finnas i och med vilket budskap? Hur ofta ska ni uppdatera i sociala medier och vem ska sköta det? Vilka är affärsmålen och hur ska det mätas och följa upp? Tillsammans tar vi fram en kommunikationsstrategi som är en konkret handlingsplan för er kommunikation i sociala medier.
Olika kanaler
När strategin är klar hjälper vi dig med de kanaler som är aktuella. Det kan handla om att annonsera på Google AdWords och Facebook, starta en grupp på LinkedIn, en egen YouTube-kanal, Twitter konto, synas på Google Maps eller kanske Instagram. Har du en butik där personer kan checka in på Facebook eller Foursquare?
Kommunikationsplan för sociala medier
En digital kommunikationspolicy förtydligar och gör arbetet med för ditt företags agerande på Internet enklare. Hur ska medarbetare hantera och förhålla sig till kommunikation under företagets namn? En kommunikationsplan fungerar som ett internt uppslagsverk och beskriver syfte, mål och budskap för din kommunikationssatsning. För att få en tydlig översikt och nå målet, strukturerar vi aktiviteter och rutiner i en tidsplan.
”There is a tremendous amount of craftsmanship between a great idea and a great product.”
– Steve Jobs
Några exempel på designuppdrag

”Vi fick en snygg, modern och funktionell design. En genomtänkt sida med användarperspektiv och fantastiskt bra support.”
”Väldigt bra kundkontakt och snabb på att besvara alla frågor och lösa de funderingar som processen medförde.”
Läsvärt om Marknadsföring
MARKNADSFÖRING
Vad är Content Marketing?
Inbound marketing, eller content marketing
Vad är det egentligen?
MARKNADSFÖRING
Allt börjar med målgruppen
För att lyckas med Content Marketing behöver du ha full koll på vilken din målgrupp är samt var i köpprocessen de befinner sig.