• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till sidfot
Binck

Binck

  • Tjänster
    • Content Marketing
    • Mobila webbplatser
    • Nyhetsbrev
    • Public relations
    • Redaktionell kommunikation
    • Sociala medier
    • Strategi
    • Översättningar
    • Sökmotoroptimering
    • Utbildning
    • Webbfilm
    • Webbplatser
    • Webbredaktion på plats
    • Webbredaktör
  • Referenser
  • Om oss
    • Jobba hos oss
    • Praktisera hos oss
    • Om cookies
    • Ordlista
  • Artiklar
  • Kontakta oss
  • About us

Google

mars 14, 2014 by admin

Google-ChromeGoogle var från början bara en söktjänst för Internet. Google startades 1996 av Larry Page och Sergey Brin. Namnet Google kommer från den matematiska termen ”googol” som betecknar talet 10100. När Google var ett projekt på Stanford hette det Backrub, eftersom sökmotorn studerade vilka som länkade till en viss sida för att avgöra hur viktig den var.

Google har många bra användbara tjänster för dig som företagare

Att hamna högt i sökresultatet på Google är oerhört viktigt för den som har något att sälja. Att jobba med att sökmotoroptimera sin webbplats, är ett bra sätt att driva trafik till sin webbplats och ett sätt att öka synligheten på. Men Google är mer än bara sök, för dig som företagare rekommenderar vi att du bekantar dig med följande tjänster.

Alerts – Google Alerts kan du använda för att övervaka vad som händer på webben, bl.a. för att bevaka vad som sägs om ditt företag, dina produkter och tjänster på nätet. Du kan även bevaka vad som sägs om dina konkurrenter.

Adwords – Enklaste sättet att hamna högt i sökresultaten snabbt är att annonsera på sökord med Adwords. Google Adwords ger dig möjligheter till att anpassa kampanjer geografiskt och tidsmässigt så att du når din målgrupp.

Analytics – När vi annonserar, köper Adwords, arbetar med nyhetsbrev m.m. så vill vi veta vad det ger för resultat. Med Google Analytics får vi statistik som visar hur kampanjer går, och hur förändringar påverkar besökarna, detta blir sen underlag för framtida satsningar.

Maps – Med Google Maps kan du hjälp dina kunder att hitta till dig. Du kan också lägga upp bilder och öppettider i Google Maps.

Plus – Google Plus är ett socialt nätverk där du kan starta grupper för ett ämnesområde och bjuda in folk till diskussioner. Du kan även skapa en företags-sida.

Trends – Vill du hålla koll på trender i sök och vad som händer i branschen kan du använda dig av Google Trends.

google apps

Arkiverad under: Sociala medier Taggad som: Adwords, Analytics, Google Alerts, Google Maps, Google Plus, Trends

Footer

Binck Kommunikationsbyrå

Adress
Hornsbruksgatan 28
117 34 Stockholm

Kontakta oss
E-post: info@binck.se

Tjänster

  • Redaktionell kommunikation
  • Public relations
  • Content Marketing
  • Sociala medier
  • Sökmotoroptimering
  • Webbredaktör
  • Webbplatser

Artiklar

  • Skilsmässoadvokaterna
  • Så vet du när det är en bra idé att ta ett privatlån
  • Tattoo är ett gammalt uttryck för en gammal konstform
  • Nytt gym öppnar på Södermalm
  • Därför är det viktigt att uppgradera PHP för din hemsida

Copyright © 2023 · Binck