Twitter tillhör kategorin sociala medier tillsammans med till exempel, Facebook och Youtube. Vi är många som har upptäckt tjusningen med Twitter. De vanligaste yrkeskategorierna på Twitter är journalister, politiker och lärare. Nya kontakter, blixtsnabb omvärldsbevakning, utökad kundservice och nya möjligheter för marknadsföring.
Är ni ett företag eller en organisation som funderar på om Twitter kan vara något för er? Vi hjälper er att få koll på hur ni ska gå tillväga och vad ni bör tänka på vid er kommunikation på twitter. På Twitter kommer senaste nytt först. Till och med snabbare än de bästa nyhetsbyråerna. Debattsajten Newsmill sa upp sitt avtal med TT då de menade att Twitter var snabbare.
Twitter hur fungerar det?
De flesta har säkert hört talas om Twitter, men hur gör man? Välkommen till en twitterskola för nyfikna nybörjare. Syftet är att du kan samtala med människor runt om hela världen. Twitter bygger på att medlemmarna skriver så kallade tweets. Dina tweets får bara vara 140 tecken långa och kan även innehålla länkar och bilder. Alla kan se dina tweets.
Varför Twitter?
Till skillnad från Facebook är många på Twitter, inte här för att umgås med de vänner de redan har. Twitter är ett öppet samtalsrum för vem som helst att prata med dig och du med dem. Politiker, generaldirektörer och chefer har aldrig varit närmare, du kan samtala direkt med dem. Vill du prova så är det enkelt att komma igång med Twitter.
Innehåll Twitterskola
- Hur fungerar Twitter?
- Omvärldsbevaka
- Bra verktyg för datorn och mobilen
- Ska vi ha personliga konton eller företagskonton?
- Vad betyder RT, #, D och alla andra förkortningar?
- Hur gör man för att vara flera som delar ett konto?
- Vanliga misstag att undvika
- Hur hittar jag personer att följa?
- Hur får jag själv följare?
Normal tidsåtgång för en utbildning är 3 timmar, vi kommer gärna till dig och håller den. Ni bestämmer själva hur många deltagare ni tycker är lämpligt att vara på kursen.
Läs mer om Twitter:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Twitter
Kontakta oss för att boka en tid eller för att få mer information om hur ni kan använda Twitter på ert företag.