• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till sidfot
Binck

Binck

Kommunikationsbyrå i Stockholm

  • Tjänster
    • Content Marketing
    • Mobila webbplatser
    • Nyhetsbrev
    • Public relations
    • Redaktionell kommunikation
    • Sociala medier
    • Sökmotoroptimering
    • Strategi
    • Utbildning
    • Webbfilm
    • Webbplatser
    • Webbredaktion på plats
    • Webbredaktör
    • Översättningar
  • Referenser
  • Om oss
    • Jobba hos oss
    • Praktisera hos oss
    • Praktik – Copywriter
    • Praktik – Onlinemarknadsföring
    • Om cookies
    • Ordlista
  • Artiklar
  • Kontakta oss
  • About us

Vill du synas på Google?

januari 11, 2020 av Peter

För de flesta företag är det väldigt lönsamt att komma högt upp i Googles sökresultat, då de flesta som söker efter dina varor och tjänster gör det på Google och tar kontakt med de som syns där. Syns du inte där dina kunder söker kommer de istället välja någon av dina konkurrenter och du går minste om försäljning.

Vi kan hjälpa dig att ta reda på vilka sökord som din målgrupp använder så att du kan satsa på de sökord som är viktiga och som ger  ditt företag ett bra resultat.

Hjälp med att synas på Google

Ifall du undrar om arbetet med sökmotoroptimering lönar sig för ditt företag. Så är svaret i de flesta fall ja! Även om du driver ett företag inom en niche som är väldigt konkurrent utsatt som kläder så kan det löna sig med sökmotoroptimering. Då får man fokusera på att synas lokalt i landet där din butik kanske befinner sig. Alternativt kan man satsa på längre sökordsfraser som är mindre konkurrentutsatta.

För ett nystartat företag är marknadsföring för att kunna nå ut till din målgrupp superviktigt. Ingen köper dina produkter eller tjänster om ingen hittar till dig. För många företagare är det vanligt att satsa på reklam i form av annonser i press vilket ofta är dyrt och det kan vara svårt att få lönsamhet med.

Jämför kostnaden av SEO med annonsering i media? En företagsannons i en dagstidning kostar alltifrån ett par tusenlappar och uppåt för publicering en gång! Medans SEO-optimering har du nytta av under lång tid framåt.

Fördelar med SEO jämfört med traditionell marknadsföring:

  • Billigare i längden
  • Långsiktigt resultat
  • Hjälper dig förstå din målgrupp bättre

Tänk på att SEO är något man behöver arbeta långsiktigt med men att nyttan av resultatet har man sen under en lång tid framåt.

Arkiverad under: SEO

Footer

Binck Kommunikationsbyrå

Adress
Hornsbruksgatan 28
117 34 Stockholm

Kontakta oss
E-post: info@binck.se

Tjänster

  • Redaktionell kommunikation
  • Public relations
  • Content Marketing
  • Sociala medier
  • Sökmotoroptimering
  • Webbredaktör
  • Webbplatser

Artiklar

  • Hitta bra och billiga hotell i Stockholm
  • Söker ni en duktig bröllopsfotograf i Linköping?
  • Söker du en familjefotograf i Mälardalen?
  • Skilsmässoadvokaterna
  • Så vet du när det är en bra idé att ta ett privatlån

Copyright © 2025 · Binck